Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Конструктивен обзор по значими въпроси за политика,общество,светски новини, развлечение,образование,медии,спорт
Автор: ekspertenkolektivz Категория: Други
Прочетен: 72510 Постинги: 16 Коментари: 57
Постинги в блога от Октомври, 2011 г.
Няма нищо по-сладко от това да намериш изгодно предложение. Не е толкова сладко ако ви предстои ремонт свързан с отопление, боядисване, ВиК, части, железария, баня и др., но ако сега имате добро предложение не е за пропускане. Дано не ви сварваме малко със закъснение, а имено потънали в боклуци, изцапани до шия, но ако не е късно новината е, че уцелихме добра оферта, идеална за споделяне. Предложението е от успешна, специализирана фирма с ВиК магазин, която представя най-важното за почти всички направления на ремонта, знаете, че повечето неща вървят заедно, затова и ВиК магазините са полифункционални. Това което ме зарадва мен, е че за записали се през имейл фирмата дава промоционални цени на всички свои продукти в продажба. Уточнението за имейла означава, че те са се насочили конкретно към интернет потребителите. Офертата се намира на страниците на онлайн списание на фирмата, което е като дневник за техни промоции.

Специализираният магазин дава възможност да видим една част от продуктите включени в промоцията, а за останалите любезно ни известяват на показаните телефони по всички подробности, които ни интересуват. Изненадаха ме и с консултиране по повечето от услугите, монтажните въпроси, разликите в продуктите и всичко това безплатно, без да променя цената на продукта. Предлагат ни по наше желание и монтажници за по-сложните уреди, продукти и майстори за много от съпътстващите целия процес дейности по преустрояване на дома ни. На мен лично консултацията и майсторите, които те бързо ми намериха, беше нещо доста полезно, защото не успявам винаги да свърша нещата сам, нито да се справя лесно със спецификациите на все повече модернизиращите се уреди. Тъй като въпросът с отстъпките ми е най-важен открих, че те не са обвързани с някакво предварително заплащане, а просто с една неангажираща заявка, от която можеш да се откажеш, когато видиш продукта или разбира се, които да смениш с друга поръчка.

Магазинът, до който се отива, за да се види и евентуално направи покупката, е на централна улица в София, но всички тези подробности, включително всички кратки условия за промоцията са показани в списанието на същия ВиК магазин. Лично аз говоря за офертата от опит, защото можах да се убедя в това, че цената е изгодна, а съпътстващите безплатни услуги, като консултация, безплтна доставка в рамките на София и други са много полезни. Не бива да забравяте обаче, както написах по рано, че за да се възползвате от намалението на цените трябва да направите заявка за намалението с имейл писмо на техния имейл, което е описано ясно като процедура в същата брошура. Приятно трансформиране на апартамента, вашата къща или офис, приятно е когато е изгодно.

Категория: Други
Прочетен: 1082 Коментари: 0 Гласове: 0
На мен, както и на вас предполагам, ми се иска да си направя портфолио. Разбира се, качествено и да ми е под ръка, за да може при всеки позив на съдбата, наречена "работодател" да изпратя услужливо подготвения линк. Защо не и ако трябва да представим своите проекти или фирма пак да имаме на разположение свое портфолио, презентация. Накрая, защо не, ако трябва да представим просто себе си, без никакви други меркантилни странични цели, да имаме отново тази възможност. Всъщност, не съм точен в понятието, защото повечето работим не от меркантилност, а заради изискванията на съществуването, но да не се отклоняваме.

Търсейки възможности и отхвърляйки ги една по една, без да ми мигне окото, забелязах, че губя надежда. В този момент попаднах на нещо родно и то доста удобно. Оказа се, че това да имаш онлайн списание е един от най-лесните начини да си направиш презентация или портфолио.
Подходих с безброй опасения, но първото ми опасение падна, когато разбрах, че всичко е напълно безплатно и не се изискват там някакви си гаранции, колегиални общности, споделяне на собствения кръг от приятели и т.н. Нямаше никакви уловки. Скоро след това разбрах, че това да си направя портфолио ми спестява и необходимостта от поддържането на сайт, със всички разходи и нерви свързани с това.

Дойде време за най-тежкия тест, този доколко вътре мога да оформя нещо, според своите изисквания или поне на максимално приближение до моите си изисквания. Приятна изненада! Резултатът се оказа доста по-добър от други предложения. Аранжирах и направих свое портфолио, а после и направо си оформих и презентация-медия. Не беше проблем, ако от мен някой поиска нещо по-стандартно, да премина и към такъв вид. В портфолиото си успявам да прилагам текстове, видео клипчета от популярните за това сайтове, изображения, снимки...
За информация, в платформата се навигира чрез стоящия вдясно навигационен панел: Напред, Назад, Профил, Начало /разбирай Корица/ и т.н.. На профилната страница си има и бутони за редактиране на профил, редактиране на страниците, както и Съдържание, където всички заинтересовани, както казваше дядо ми канцеларист, могат да видят темите ви.
В допълнение системата има качествата на социална мрежа, което позволява да общувате и да имате бърз достъп до максимално голяма публика.

Не са за пропускане и неща като това, че не сте ограничени да ползвате едно IP, за да си направите няколко профила, да кажем за да поддържате няколко типа портфолио. Аз лично държа на това да не ме ограничава някой да ползвам псевдоним, да не си развявам пред администратори на сайтове, за щяло и не щяло, името си, а тук това да запазя анонимност и няколко псевдоними ми беше гарантирано. Никой не ми иска данни, които не ми се иска да дам, не ме кара да споделям всичко за приятелите си, да ги идентифицирам или да ги приканвам непрекъснато. Важно е, че не ме спъват да изляза бързо от сайта и мога, когато си поискам да си изтрия, забележете, без следа, профила си. Хареса ми и че мога да си направя лично списание, което да ползвам вече за приятелски контакти или за лично самочувствие. На този етап отбелязвам, в търсене на недостатъците, че бидейки нов, сайтът не може да разгърне възможностите си да ви предложи огромна публика, но всъщност специално аз търся перспективата и това просто да имам възможности да направя качествено портфолио, без особени вложения. Основното предимство обаче е безспорно- направих си уеб списание, което има всички възможности да бъде основа за всяка бъдеща моя презентация и което ми даде шанс да притежавам поливариативно портфолио. В крайна сметка, дори да се откажа от стремежите си да представям портфолио, ми остава опцията просто да поддържам един свой онлайн дневник.

Категория: Бизнес
Прочетен: 2602 Коментари: 0 Гласове: 3
Последна промяна: 25.10.2011 19:01
Големите социални мрежи се ограничават до тази форма, която ни е на нивото- споделяне, размяна на снимчици и “пет приказки”, защото само така ще спечелят от нас и ще ни спечелят за себе си. Мнозинството се плаши дори от блоговете. Много писане, много четене- ужас! Следователно, световен успех с нещо различно от социално споделяне не се печели. Така всички вече са ни убедили, че социална мрежа означава “споделяне”. На нас ни се иска ако можеше да бъде дневник или дори лично онлайн списание, но...

Предлагаме ви презентация на ограниченията в традиционните, световно известни социални мрежи.  Най-общо казано те са се вкопчили в споделянето, което считат, че явно изчерпва смисъла на понятието “социална мрежа”.

Myspace. Ако някой е позабравил тази мрежа, припомняме, че тя доскоро беше лидер и че по идеята си тя всъщност е по-смислената социална мрежа сред големите си конкуренти.  Myspace обаче не може да се възползва от това, защото бавно се самоубива. Майспейс е едно чекмедже на съдържание, в което ти остава само да прехвърлиш, да изсипеш съдържание, но по скучния и до болка познат блогов модел. Мрежата има опции за промяна на потребителския дизайн, всъщност обаче това е само имитация на възможности и потребителя се чувства в коловози. За да се предпазят от упадък те започват да се профилират, превръщат се в мрежа за музика, клипове, опипват почвата и с филми. Ориентацията им става най-младата аудитория, привличането на звезди. Като цяло от там обаче все повече лъха на кич и разхвърляност.

Twitter /ако изключим Linkedin, която е задължена да бъде такава / е най-сдържаната, излъчваща достойнство социална мрежа в момента. Тя представя дадено лице в лайф емисия, представя го на живо, но в някакво подобие на СМС формата. Туитър обаче е убийствено беден и скоро ще се осъзнае като ненужен. Гугъл+ ще направи необходимото това да стане явно и вече е започнал от “следването”. Сходството Туитър с Фейсбук в някои елементи е голямо. И тук общуваш и се свързваш актуално, а контактите изтичат и са бързи и безплътни. Туитър и Фейсбук са като водопровод- всичко безследно изтича надолу, прозрачно, разредено, повърхностно, без истинско отношение към самите нас и без да създава гордост. Не се стимулира никакво самоусъвършенстване или сериозно, цялостно отношение към самия себе си. Фейсбук е един претрупан Туитър, а Туитър пък е един минималистичен Фейсбук. В Туитър сякаш се казва: “Тук съм и ме има, чакай ме до час, а, ето и любимия ми лаф...” Във Фейсбук пък: “Чакай ме през ваканцията, а ето и любимият ми виц... “ В Туитър опасността е да заживееш във фалш и театрализирано. Това пък може да се пренесе дори офлайн или в собствените мисли. Има опасност тази показност да стане постоянна и да бъде обърната навътре. Казано по друг начин, човек комуникира заради комуникацията, но всъщност не взаимодейства, не развива дискусия, а запечатва себе си в плакати: Ето как аз живея, ето какво правя, ето какво казвам. Синтезирането на съдържанието, което е гордостта на Туитър дава шансове само за един аспект от комуникацията, но всъщност засилването му изкривява аспекти от личността и мисловното развитие. Затова и от Туитър се стараят да наваксат и откъм канала на видеоинформацията.

Facebook е заслужено най-голямата социална мрежа, защото е най-нахална и безцеремонна, а това днес далеч не е недостатък. При нея не може да видите свенливост от това, че се събират всички добри идеи от другите и се прилагат с маниакално бързане. Някои ще си припомнят, че такова е и всъщност самото раждане на Фейсбук. Този сайт е мрежа за общуване, колкото кечът е форум за истински бой.

Всъщност Фейсбук е по-скоро стожер на разбирането за социалната мрежа като споделяне. С успеха си подвежда всички мрежи да вървят в тази посока. Фейсбук обаче е много хаотичен, липсва му дизайнерска характерност и лекота на възприемането. Системата за използване на функциите и тяхното разяснение са усложнени и не добре организирани. Новите потребители почти не се оправят, а много от старите така и не научават “тънкостите”.
Най-успешната, традиционна социална мрежа не задоволява нуждата от естетично представяне на собственото съдържание, личността, живота, професионалните продукти. Подобно на блоговете, собствената активност протича и изтича безследно и някак незавършено за погледа на останалите. Timeline е само отчаян опит да се преодолее това. Самият собственик на страницата, който трябва да споделя и произвежда съдържание не е стимулиран към това. В най-успешната социална мрежа хората просто присъстват, при това все повече само за преглед на няколко снимки и главно за чат с някой онлайн приятел. Фейсбук- не е книга на лицето, не е дори дневник, а книга за впечатления с формуляр-с-паспортна-снимка на лицето. Успехът на Фейсбук е свързан с каненето на приятели с вирусен ефект, елитарността в началото, инсталирането на приложения за забавление и с това, че пледира за автентичност на профилите- т.е. представя се като продължение на офлайн общуването и като надничане в автентичното Аз на другите. Как си представят бъдещето на човека от Фейсбук? Явно като напълно достъпно за комуникация във всички вектори на нашите връзки. Добре е, ще ни улесни в поддържането връзка с близките ни, в споделянето и в предоставянето по-точно на споделеното до избрани хора. Това ли е обаче социална мрежа както се прокламира? С каква представа за човека и времето работят Фейсбук? С вярната! До болка точни и без илюзии са. Но това означава ли, че ни дават нещо добро? Не, защото изостават. Те задоволяват това което вече сме, а не това от което имаме нужда. Защото освен от това което е изграден човекът се поддържа и от това към което се стреми, от това, от което има по-дълбока нужда. Да, Фейсбук изостава, въпреки че пуска мухата, че прави нововъведения непрекъснато. Те са просто навлизане в чужди територии, имитиране на други сайтове или навлизане навсякъде където се намираме, за да бъдем навсякъде оттук натам съпътствани точно от Фейсбук. Предимството на Фейсбук? Фейсбук има успех, заради формата си. Такъв е животът ни, който протича- уж си тук, а те няма. Пуснеш фраза или снимка набързо и тичаш за други "важни" работи. Другите ги приемат, махат ти, сложат знак за одобрение или само надникнат, убедени че още мърдаш. Само ако имат цялото свободно време на света ти написват седем думи и после, разбира се, пак хукват. Но не искайте да спрат да ви тагват без ваше съгласие на снимки от партита, на които не изглеждате в най-добра форма – това е нормално да става без да са ви питали.

Фейсбук е лавина от навлизащи в пространството ти послания, информация, шум, непознати "приятели". Фейсбук е световният площад, който идва след идеята за “глобалното село”- неприветлив, скучен, претрупан, претенциозен и прочут. На този площад всички си правят срещи, но тук никой не уважава множеството, нито уважава самото място на срещи. Фейсбук не е дневник, лексикон, а институционален дневник, за пронумероване и прошнуроване на личността в полза на широката, безразлична общественост. Как може да има интимно общуване в глъчката, разсейването, населеността на един централен площад. Тук, подобно на Туитър, се общува с отработени жестове, театрално и неискрено. Инициативите са само плакатни и безрезултатни, ако искат нещо повече от просто събиране на улицата. Четящия и вманиачения във ФБ потребител спира да живее и започва да съществува като наблюдател на случващото се с другите, приел, че с него самия нищо ново и различно не се случва.

Google+ са най-симпатични, но при тях определено личи , че става дума за нещо скалъпено и то не защото не работи качествено, а защото е детска игра в подражание на други, плюс сламка в стил “Но имаме и последно 20”. Малко жалко изглежда за името на Гугъл. Това би трябвало да се наказва от потребителите, но всъщност, всички циници, ръководещи този бизнес, знаят, че реално последици няма ако вървиш упорито по пътя и ако си голям като слон. Движението на Фейсбук също го доказва. Интерфейсът на Гугъл+ е според добрите традиции- юзер-френдли, изчистен, семпъл, но и...промит. Нека кажем, този финт няма да работи още дълго, помнете тази дума. Вижте само как леко узряват за идеята дори самите Гугъл започвайки леко да подменят принципите на дизайна си в търсачката! Все пак казаното няма да е докрай справедливо ако не кажем, че не само Гугъл подражава. Гугъл+ ни представиха “Кръговете” за адресиране на публикациите, а после видяхме, че и Фейсбук на практика направи същото. Мръсна война!

YouTube. Ето това всъщност е добрата социална мрежа на Гугъл, но те не могат да го осъзнаят в подражателските си надпревари с Фейсбук. YouTube е и най-истинската социална мрежа, въпреки, че не е изчистила концепцията си в тази посока, може би защото се вслушва в елементарното разбиране на някои, че това е склад за качване на видео. Това вслушване ограничава възможностите за разгръщане на тази, към момента, най-автентична социална мрежа.

източник и още по темата: платформата за правене на личен дневник
Категория: Други
Прочетен: 15762 Коментари: 44 Гласове: 7
Последна промяна: 25.10.2011 19:27
Търсене

За този блог
Автор: ekspertenkolektivz
Категория: Други
Прочетен: 72510
Постинги: 16
Коментари: 57
Гласове: 30
Архив
Календар
«  Октомври, 2011  >>
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31